Arkisto

Gamer Graveyard

2021 Vuosikirjatyö, Kampanjat

Opera GX on pelaajille suunniteltu selain. Kasvattaakseen tunnettuuttaan yritys halusi vuonna 2021 osoittaa olevansa aidosti pelaajien puolella. Pelaajien keskuudessa kaverin naimisiinmeno tai perhelisäys ovat suru-uutisia, sillä heidän peliaikansa väistämättä vähenee tai loppuu kokonaan. Tukeaksemme yksin jätettyjä, loimme virtuaalisen hautausmaan, jossa pelaajat voivat surra hautaamalla vanhat pelikaverinsa. Sivustosta tuli hetkessä netti-ilmiö. Digitaaliselle hautausmaalle on luotu yli 39 000 hautaa, mikä tekee siitä reilusti Hietaniemen hautausmaata suuremman. Gamer Graveyard -sivustosta tuli ikuinen muistopaikka, joka kannustaa pelaamisen lopettaneita nousemaan kuolleista.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Opera

Mainostoimisto

TBWAHelsinki

Executive Creative Director

Mikko Pietilä, Jyrki Poutanen, Erno Reinikainen

Account Director

Iikka Maunumaa, Anette Michelsson

Senior Creative

Janne Martiskainen

Copywriter

Otto Kilpiö, Tuuli Linna

Art Director

Veikko Heikkilä

Strategi / Strategist

Saana Simander, Eemeli Tani, Mikko Santonen

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Irina Kirvesmäki, Riina Leinimaa

Developer

Tuomas Hiukkanen

Executive Creative Director

Mikko Pietilä, Jyrki Poutanen, Erno Reinikainen

Account Director

Iikka Maunumaa, Anette Michelsson

Senior Creative

Janne Martiskainen

Copywriter

Otto Kilpiö, Tuuli Linna

Art Director

Veikko Heikkilä

Strategi / Strategist

Saana Simander, Eemeli Tani, Mikko Santonen

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Irina Kirvesmäki, Riina Leinimaa

Developer

Tuomas Hiukkanen