HKL headline fontinsuunnittelu
2015 Vuosikirjatyö, Graafinen muotoilu
HKL halusi uudistaa graafisen ilmeensä ja markkinointiviestinnän ilmeen ja puheentavan. Haluttiin myös erottua selkeämmin HSL:n viestinnästä.
HKL:n logoa päivitettiin, värimaailma yhdenmukaistettiin ja lisäksi suunniteltiin HKL headline ja HKL Sans -fontit.
Otsikkofontin typografia ammensi 20-luvun helsinkiläisten ratikoiden käyttämästä kyltityksestä. Niiden kirjaimet piirrettiin puhtaaksi, digitoitiin ja modernisoitiin. Uusi ilme ja typografia lanseerattiin näyttävästi isoilla metroasemien ulkomainoksilla.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
HKLMainostoimisto
dynamo&sonAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Elina MaunukselaCreative Director
Ilkka KärkkäinenCopywriter
Sami KorjusKirjainmuotoilija / Type Designer
Mika MelvasGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Elisa MykkänenProjektijohtaja / Project Manager
Niina PietiläAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Elina MaunukselaCreative Director
Ilkka KärkkäinenCopywriter
Sami KorjusKirjainmuotoilija / Type Designer
Mika MelvasGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Elisa MykkänenProjektijohtaja / Project Manager
Niina Pietilä