Otavamedia tietää kuinka Homo studiosus tavoitetaan Otavamedia markkinoi itseään mainostajille ja mediatoimistoille Kiinnostuneen ihmisen mediatalona. Se tuottaa kiinnostavia sisältöjä ja tarjoaa kiinnostuksen kautta kohdennettuja mediaratkaisuja. Niinpä Otavamedialla täytyy olla erinomainen ymmärrys siitä, miten kiinnostus syntyy. Tästä ajattelusta sai alkunsa Homo studiosus, kiinnostunut ihminen. Päätimme rakentaa verkkosivuston, joka esittelee hänen "oireitaan". Sivuston rakentamisessa ei tyydytty tavanomaiseen. Siitä haluttiin vangitseva ja elämyksellinen – huumoria unohtamatta. HTML 5 ja muut uudet tekniikat mahdollistivat toteutuksen, jossa tarina etenee kuin sulava presentaatio. Eikä pelkästään kuvien voimalla vaan tarinallisen spiikin ja musiikin säestyksellä. Tarina ei kuitenkaan jää ohueksi yläpilveksi, vaan johdattelee vääjäämättä mediapaketteihin, joilla eri asioista kiinnostunen ihmisen tavoittaa. Näin kunnianhimoisia ja tarinallisia verkkoratkaisuja näkee valitettavan harvoin b-to-b-markkinoinnissa. Ei siis ihme, että sivusto keräsi huomiota myös kansainvälisesti. Sivustolla käytiin 63 262 kertaa, yksilöityjä kävijöitä oli 52 856 ja sivun katseluita 75 697. http://sonhelsinki.fi/vuodenhuiput2013/kiinnostus http://www.kiinnostus.fi
Tilaaja
Mainostoimisto
Art Director
Copywriter
Planner
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Web Designer
Projektinjohto / Project Management
Suunnittelutoimisto / Design Agency
Designer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Valokuvat / Photographs
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Ääni / Sound