Arkisto

Hujoppi – piiiiiiiiiitkä kuin mainoskatko

2024 Hopeahuippu, Ääni

Wilhelm-tuoteperhe kasvoi vuonna 2024 erikoispitkällä nakilla, joka sai nimekseen Hujoppi. Uutuustuotteen lanseerauksen päämedia olisi radio, joten nakin pituus pitäisi pystyä kommunikoimaan hauskalla ja erottuvalla audiototeutuksella. Syntyi poikkeuksellinen radiospotti, jossa yksi pitkä spotti leikattiin osiin ja osat sijoitettiin eri puolille katkoa siten, että Hujoppi otti haltuunsa koko mainoskatkon. Hujopilla oli kampanjassaan aina katkon ensimmäinen ja viimeinen spotti, mutta lisäksi katkon aikana myös muita lyhyitä spotteja, joissa kuultiin vain “pitkä”-sanan venytettyä i- tai ä-vokaalia muiden spottien välissä. Tuotteen pääasiallinen kilpailuetu tuli selväksi sekä spiikin sisällöstä että toteutustavasta: Wilhelm Hujoppi on pitkä molemmista päistä.

The Wilhelm product family grew in 2024 with the addition of an extra-long wiener named Hujoppi. The main media channel for launching this new product was radio. This led to the creation of an exceptional radio spot where a single long ad was split into segments and placed throughout the commercial break, effectively allowing Hujoppi to take over the entire break. Hujoppi’s campaign always featured the first and last spots of the break, but in addition, there were other short spots interspersed during the break. These contained only a drawn-out "long" vowel sound from the Finnish word pitkä (“long”), between other commercials. The product's primary competitive advantage was made clear through both the script and the execution: Wilhelm Hujoppi is long at both ends.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Atria Wilhelm

Mainostoimisto

TBWA Helsinki

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Elina Vuolle (Atria), Merikke Pasanen (Atria), Nanna Järvinen (Atria), Sanna Päällysaho (Atria)

Executive Creative Director

Alex Pineda

Creative Director

Mikko Kaivo-oja

Senior Creative

Jukka Mannio

Copywriter

Roni Regnér

Designer

Sirpa Lamberg, Juha Takalo

Account Director

Virpi Grönlund

Account Manager

Pia Mäkinen

Editor

Ville Hackzell, Henrik Storsjö

Tuottaja / Producer

Tommi Mäkelä, Valeria Mikkonen, Heidi Ylä-Ajos

Ääni / Sound

Renny Järvinen (Nelonen Media), Kimmo Saarelainen (Nelonen Media), Teemu Raita (Nelonen Media)

Yhteystyökumppani / Cooperation Partner

Kasper Kahila (Nelonen Media), Jussi Suvanto (Nelonen Media), Paula Niska (Nelonen Media)

Mediatoimisto / Media Agency

Iiris Jokela (GroupM), Kirsi Lairemo (GroupM), Yeasmine Randén (GroupM), Niina Alakoski (Wavemaker/GroupM)

Esiintyjät / Performers

Leo Sjöman