Wilhelm-tuoteperhe kasvoi vuonna 2024 erikoispitkällä nakilla, joka sai nimekseen Hujoppi. Uutuustuotteen lanseerauksen päämedia olisi radio, joten nakin pituus pitäisi pystyä kommunikoimaan hauskalla ja erottuvalla audiototeutuksella. Syntyi poikkeuksellinen radiospotti, jossa yksi pitkä spotti leikattiin osiin ja osat sijoitettiin eri puolille katkoa siten, että Hujoppi otti haltuunsa koko mainoskatkon. Hujopilla oli kampanjassaan aina katkon ensimmäinen ja viimeinen spotti, mutta lisäksi katkon aikana myös muita lyhyitä spotteja, joissa kuultiin vain “pitkä”-sanan venytettyä i- tai ä-vokaalia muiden spottien välissä. Tuotteen pääasiallinen kilpailuetu tuli selväksi sekä spiikin sisällöstä että toteutustavasta: Wilhelm Hujoppi on pitkä molemmista päistä.
The Wilhelm product family grew in 2024 with the addition of an extra-long wiener named Hujoppi. The main media channel for launching this new product was radio. This led to the creation of an exceptional radio spot where a single long ad was split into segments and placed throughout the commercial break, effectively allowing Hujoppi to take over the entire break. Hujoppi’s campaign always featured the first and last spots of the break, but in addition, there were other short spots interspersed during the break. These contained only a drawn-out "long" vowel sound from the Finnish word pitkä (“long”), between other commercials. The product's primary competitive advantage was made clear through both the script and the execution: Wilhelm Hujoppi is long at both ends.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Executive Creative Director
Creative Director
Senior Creative
Copywriter
Designer
Account Director
Account Manager
Editor
Tuottaja / Producer
Ääni / Sound
Yhteystyökumppani / Cooperation Partner
Mediatoimisto / Media Agency
Esiintyjät / Performers