Iittalalla on tunnustettu asema muotoilun maailmassa, missä Iittala tunnetaan erityisesti suomalaisen ja pohjoismaisen muotoilun edelläkävijänä. Vuonna 2024 ilmaistakseen brändin visiota ja arvoja Iittala uudisti visuaalisen ilmeensä, ulottaen sen brändin kaikkiin osa-alueisiin. Osana tätä muutosta Iittala uudisti myös logonsa, joka heijastaa Iittalan rikasta historiaa ja lasinvalmistuksen perinteitä. Logoon perustuva kirjasintyyppi Aino on kunnianosoitus suomalaisen muotoilun pioneerille Aino Aallolle. Tulenkeltainen brändiväri yhdistyy lasinpuhallusperinteeseen, ja Iittalan tarinankerronta nojaa taiteelliseen valokuvauksen linjaan. Uusi identiteetti vie Iittalaa rohkeasti eteenpäin muotoilun ja kulttuurin kansainvälisellä kentällä ja kohti uusia mahdollisuuksia.
Iittala, established in 1881, has remained a prominent player in the design world, rooted in glassmaking. In 2024, Iittala revitalized its identity with a new creative vision emphasizing originality and craftsmanship to ensure its relevance today. The new logo features elements from the past, while the new typeface honors Iittala’s muse, Aino Aalto. Brand colour Fire yellow links to glassblowing tradition, while its storytelling through artistic photography fosters a deeper connection with its audience. For Iittala this renewal signifies a vibrant future, blending tradition with contemporary relevance, and reinforcing its commitment to artistic innovation and design excellence. Adapting to evolving artistic landscapes is vital in maintaining Iittala's esteemed position in global design.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Art Director
Lead Designer
Fontit / Typefaces
Copywriter
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Valokuvat / Photographs