Arkisto

Iittalan pakkausdesign vie brändiviestiä maailmalle

2012 Vuosikirjatyö, Graafinen muotoilu

Suomessa Iittalan tuotteet ovat ikonisia, mutta kansainvälisesti brändi ei ole yhtä tunnettu. Pakkausuudistuksen tärkeimpänä tavoitteena oli lisätä pakkauksiin brändikommunikaatiota, koska erityisesti maailmalla pakkaukset toimivat usein ainoana mediana. Haastetta uudelle designkonseptille toivat rajallinen budjetti sekä painatukset eri puolilla maailmaa. Design-klassikoita ja niiden suunnittelijoita nostettiin esille suunnittelemalla klassikkotuotteille oma mustavalkoinen linjansa. Kampanjatuotteet tunnistaa punaisesta väristä. Esillepanossa pakkauksista on helppo varioida erilaisia kokonaisuuksia.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Iittala

Mainostoimisto

SEK & GREY

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Sofia Uitto

Creative Director

Petteri Järvelin

Projektinjohto / Project Management

Helena Piippo

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Hilkka Hiltunen / Iittala

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Sanna Kaitakari

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Sofia Uitto

Creative Director

Petteri Järvelin

Projektinjohto / Project Management

Helena Piippo

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Hilkka Hiltunen / Iittala

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Sanna Kaitakari