Silmäasema tarjoaa kaikki ratkaisut ikänäköä varten. Ikänäköisiä on kuitenkin vaikeaa palvella, jos he eivät tule palvelua hakemaan. Vaikka ikänäkö tulee kaikille, moni sinnittelee jääräpäisesti huonon näkönsä kanssa. Optikkoalalla on tyypillistä tehdä mainontaa, joka dramatisoi heikentynyttä näköä silmäparin omistajan näkökulmasta. Tämä kampanja käänsi perspektiivin toiseen suuntaan, ja näytti miltä ikänäköisyys näyttää muiden silmin katsottuna. Näin tavoitettiin aseistariisuvasti sekä ikänäköiset että heidän läheisensä, joita kehotettiin patistelemaan huonon näön kanssa sinnittelevää ikänäöntutkimukseen.
Silmäasema offers all the solutions for presbyopia. However, it is difficult to offer people those solutions when they won’t seek for them. Although everyone will experience age-related vision problems at some point, many people stubbornly keep on getting by with their poor eyesight. In the optical industry it’s typical to make advertising that dramatizes impaired vision from the perspective of the person with the poor eyesight. This campaign turned the perspective, and showed what presbyopia looks like to others. In this way, both the people with presbyopia and their loved ones were reached in a relevant and disarming way. The campaign urged everyone that recognised their family member from the ads to nudge them towards booking an eye exam.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Tuottaja / Producer
Ohjaaja / Director
Valokuvat / Photographs
Kuvaaja / Cinematographer
Editor
Jälkituotanto / Post Production
Esiintyjät / Performers
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative