Instrumentarium: Luo persoona joka muistetaan
2010 Vuosikirjatyö, IlmoitusInstrumentariumin vahvuutena kilpailijoihin verrattuna on aina ollut laaja valikoima merkkikehyksiä, sekä vankka asiantuntijuus lupauksen “Juuri sinulle sopivat silmälasit†mukaisesti. Kampanjan tarjouksena oli kahdet silmälasit yksien hinnalla ja haasteena kohderyhmän (+40v.) näkemys silmälaseista edelleen enemmän terveystuotteena, joiden tyyli valitaan mahdollisimman neutraaliksi, varsinkin jos varaa on vain yksiin laseihin kerrallaan. Ideana oli kertoa kohderyhmälle erottuvasti, että silmälasit ovat enemmän kuin silmälasit, osa tyyliä ja persoonaa, sekä kannustaa tekemään rohkeampia valintoja, kaupan päälle tulevien lasien mahdollistamana. Medioina toimivat aikakauslehtien lisäksi televisio, radio, myymälä ja suorakirje. Luovat toteutukset korostivat silmälasien tärkeää roolia persoonan luojana humoristisen historiallisella tavalla painottaen samalla brändin vuosikymmenien asiantuntijuutta silmälasiasioissa.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Instru Optiikka OyArt Director
Miika KumpulainenCopywriter
Veera HäkkinenCreative Director
Mikko TorvinenProjektinjohto / Project Management
Eija Anteroinen, Sara HirvonenGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Sanna TamminenAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Sirpa Vesamäki-Koivisto, Jan Koskinen, Catarina Fagerholm / Instru Optiikka OyKuvankäsittely / Image Editing
Jussi Hyttinen, Asko Roine / FLC415Suunnittelutoimisto / Design Agency
Mainostoimisto PHSArt Director
Miika KumpulainenCopywriter
Veera HäkkinenCreative Director
Mikko TorvinenProjektinjohto / Project Management
Eija Anteroinen, Sara HirvonenGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Sanna TamminenAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Sirpa Vesamäki-Koivisto, Jan Koskinen, Catarina Fagerholm / Instru Optiikka OyKuvankäsittely / Image Editing
Jussi Hyttinen, Asko Roine / FLC415Suunnittelutoimisto / Design Agency
Mainostoimisto PHS