Arkisto

Jätkäsaaren lanseeraus Madonnan konsertin aikana

2009 Hopeahuippu, Muu työ

Madonnan konsertin antama vetoapu uuden kaupunginosan Jätkäsaaren lanseeraamisessa haluttiin hyödyntää täysipainoisesti. Helsingin kaupungin alkuperäinen ajatus oli teettää banderolli ja viirejä kohtaamaan satama-alueelle saapuvat 80 tuhatta konserttivierailijaa. Uskollisena alueen jo suunnitellulle sataman historiasta kumpuavalle öljyiselle estetiikalle tohdimme ehdottaa rehellisempää ja voimakkaampaa lähestymistapaa. Valtava vanha satama-alue pitää ottaa isosti haltuun. Mainosteksteissä yhdistetään visuaalisen ilmeen tavoin alueen satamahistoria, mutkaton tuttuus sekä rento ja suora ote niin itse alueeseen kuin artistin persoonaankin.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Helsingin kaupunki / Kehittyvien alueiden markkinointi

Suunnittelutoimisto / Design Agency

BOTH

Creative director

Teemu Ollikainen

Art Director

Teemu Ollikainen

Projektinjohto / Project Management

Heli Laurell

Tilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative

Sirkka Mäkeläinen

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Laura Schrey

Copywriter

Tarja Heija

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Iira Oivo

Suunnittelutoimisto / Design Agency

BOTH

Creative director

Teemu Ollikainen

Art Director

Teemu Ollikainen

Projektinjohto / Project Management

Heli Laurell

Tilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative

Sirkka Mäkeläinen

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Laura Schrey

Copywriter

Tarja Heija

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Iira Oivo