Jätkäsaaren lanseeraus Madonnan konsertin aikana
2009 Hopeahuippu, Muu työMadonnan konsertin antama vetoapu uuden kaupunginosan Jätkäsaaren lanseeraamisessa haluttiin hyödyntää täysipainoisesti. Helsingin kaupungin alkuperäinen ajatus oli teettää banderolli ja viirejä kohtaamaan satama-alueelle saapuvat 80 tuhatta konserttivierailijaa. Uskollisena alueen jo suunnitellulle sataman historiasta kumpuavalle öljyiselle estetiikalle tohdimme ehdottaa rehellisempää ja voimakkaampaa lähestymistapaa. Valtava vanha satama-alue pitää ottaa isosti haltuun. Mainosteksteissä yhdistetään visuaalisen ilmeen tavoin alueen satamahistoria, mutkaton tuttuus sekä rento ja suora ote niin itse alueeseen kuin artistin persoonaankin.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Helsingin kaupunki / Kehittyvien alueiden markkinointiSuunnittelutoimisto / Design Agency
BOTHCreative director
Teemu OllikainenArt Director
Teemu OllikainenProjektinjohto / Project Management
Heli LaurellTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Sirkka MäkeläinenMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Laura SchreyCopywriter
Tarja HeijaGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Iira OivoSuunnittelutoimisto / Design Agency
BOTHCreative director
Teemu OllikainenArt Director
Teemu OllikainenProjektinjohto / Project Management
Heli LaurellTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Sirkka MäkeläinenMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Laura SchreyCopywriter
Tarja HeijaGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Iira Oivo