Chief Brand Officer Jussi Mäkisen johtama Varjo painii samoilla markkinoilla kymmeniä, ellei satoja kertoja isompien kansainvälisten kilpailijoiden kanssa. Varjon asiakkaisiin lukeutuu maailman edistyneimpiä yrityksiä. Vain viidessä vuodessa yritys on vaikeassa ja nopeasti muuttuvassa markkinassa vallannut itselleen nurkan, jossa se näkyy ja kuuluu ennen kaikkea laadukkaan visuaalisuuden, tarinankerronnan ja teknologian yhteensulautumisen kautta.
Jussi Mäkisellä on takanaan yli vuosikymmen tinkimätöntä työtä suomalaisen markkinoinnin ja designin aseman puolesta. Varjo, Rovio ja Nokia – kaikissa näissä hienoin tuloksin. Asiakkaana Mäkinen vaatii paljon, mutta luottaa luovaan tiimiinsä ja uskaltaa mennä rohkeasti sieltä missä aita ei todellakaan ole matalin. Päivätyön lisäksi hän toimii aktiivisesti markkinoinnin neuvonantajana kotimaisille deep tech -start-upeille.
Kumppaneidensa mukaan Jussi Mäkinen antaa luottoa ja luovaa vapautta. Yhteistyö hänen kanssaan on saumatonta. Käsitys laadusta ja lopputuotteesta on aina maailmanluokan tasoa. Muu ei riitä.
Tämä on juuri näin. Jussin ote tekemiseen, käsitys laadusta ja nälkä tehdä yhä paremmin, toimivat esimerkkinä meille kaikille.
Sami NiemeläVuoden Huiput 2021 -ylituomari
Kuva: Severi Uusitalo