Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Haasteena oli luoda nykyaikainen brändi-identiteetti, joka kunnioittaa yrityksen historiaa ja perimää ja kuljettaa yrityksen uudelle aikakaudelle. Uusi brändi leikittelee kontrastilla modernin, yksinkertaistetun ilmeen sekä kansalliseepoksen rikkaan, mystisen maailman välillä. Nimen innoittamana, verbaalisen konseptin ja markkinointikonseptin teemaksi nostettiin VALA, jonka alla kommunikoidaan Kalevalan arvoista ja heille tärkeistä teemoista. VALA sai inspiraationsa yksinkertaisesta ajatuksesta, että eivät vain korut ole ikuisia vaan ikuisia ovat myös siteet, joita ne luovat ihmisten välille. Kalevalan visuaalinen ilme on rakennettu tunnistettavan ja itsevarman logon ympärille. Kunnioittaen menneisyyttä, valmiina tulevaisuuteen.
Tilaaja
Mainostoimisto
Lead Designer
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Art Director
Designer
Kirjainmuotoilija / Type Designer
Animaattori / Animator
Copywriter
Valokuvat / Photographs
Stylisti / Stylist
Hair & make up
Musiikki / Music
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuottaja / Producer
Tilasuunnittelu / Spatial design
Repro / Reproduction