Kalevala pakkausuudistus
2020 Hopeahuippu, PakkauksetKalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Samassa pakkauskonsepti kaipasi täydellistä uudelleensuunnittelua. Yksi tavoitteista oli minimoida erilaisten pakkausten määrä.
Koska Kalevala on Suomen kansalliseepos, oli hyvin luontevaa muotoilla pakkaukset kirjaa muistuttaviksi. Idea toimi koko pakkauskonseptin ytimenä. Brändikonseptin keskiössä oleva tarinallisuus konkretisoituu kirja-pakkauskonseptiin.
Supistimme pakkaukset neljään eri kokoon säästääksemme sekä kuluissa, että helpottaaksemme logistiikkaa.
Tunnelmaa luodaksemme, käytimme pakkauskuvissa hyväksi fotogrammi-tekniikkaa, jossa valokuva luodaan valoherkälle pinnalle varjokuvana. Vanhojen kehystettyjen kuvien inspiroimana, käytimme identiteetissä toistuvia klassisten kehysten muotoja myös pakkauksissa.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Kalevala KoruMainostoimisto
BONDLead Designer
Jesper BangeDesigner
Kevin Hytönen, Teo GeorgievValokuvat / Photographs
Marko RantanenCopywriter
Nils KajanderKirjainmuotoilija / Type Designer
Teo TuominenTuottaja / Producer
Piia Suhonen, Juulia JärviKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Martin Mohr, Nils KajanderAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-BlomqvistLead Designer
Jesper BangeDesigner
Kevin Hytönen, Teo GeorgievValokuvat / Photographs
Marko RantanenCopywriter
Nils KajanderKirjainmuotoilija / Type Designer
Teo TuominenTuottaja / Producer
Piia Suhonen, Juulia JärviKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Martin Mohr, Nils KajanderAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-Blomqvist