Arkisto

Kirjoitusvirhe

2024 Vuosikirjatyö, Teksti


UNICEF teki kirjoitusvirheen, jotta saisimme käännettyä katseet tärkeään asiaan: koulutuksen kriisiin. Niinkin pieni asia kuin mainoksen kirjoitusvirhe huomattiin heti, vaikka huono luku- tai kirjoitustaito on vain jäävuoren huippu siitä, mitä koulutuksen puute aiheuttaa maailmassa.

UNICEF made a typo in their campaign to draw our attention to a crucial issue: the education crisis. Something as small as a typo in an advertisement was immediately noticed, yet poor literacy or writing skills are just the tip of the iceberg of what lack of education causes in the world.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

UNICEF

Mainostoimisto

SEK

Creative Director

Annu Terho

Projektijohtaja / Project Manager

Julia Jämsen

Account Director

Henri Kunnas

Copywriter

Julia Jämsen

Art Director

Anna Huttunen (SEK) Ella Lindholm (UNICEF)

PR

Laura Rauhala

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Noora Eskola

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Heli Roiha, Hanna Nordgren

Marketing Director

Laura Helaniemi, Siru Nori (UNICEF)

Communication Strategist

Noora Pohjanheimo (UNICEF)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Minna King (UNICEF)