Alepalla oli tarve varmistaa, että jokaisessa Alepassa on juuri oikeat tuotteet, sillä yksittäisen kuluttajalle tärkeän tuotteen puuttuminen saattoi ohjata asiakkaan toiseen kauppaan. Oli tärkeää, että ihmiset saivat vaikuttaa helpolla tavalla lähi-Alepansa valikoimaan. Lanseerattiin Korttelitoive, joka keväällä 2018 rakennettiin Facebookin pikaviestisovellus Messengerin chatbotin päälle. Botti yhdistettiin S-Ryhmän tuote- ja myymälätietokantoihin, joten jokainen toive saatiin kirjatttua juuri siihen Alepaan, johon kuluttaja sen halusi ohjata. Korttelitoiveesta tuli hitti.
Tilaaja
Mainostoimisto
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Designer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Digitaalinen toteutus / Digital Production
Mediatoimisto / Media Agency
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by