Kotona tehty ei ole aina rakkaudella tehty.
2024 Vuosikirjatyö, UlkomainontaUsein lähisuhdeväkivaltaa ei osata tunnistaa ennen kuin se on todella helppoa. Moni mieltää väkivallan fyysiseksi, vaikka se alkaa usein näkymättömästi: kontrolloivana käytöksenä tai henkisenä manipulaationa. Kampanja nostaa esiin väkivallan monimuotoisuuden ja korostaa, että tunnistamalla sen eri muodot voidaan estää tilanteen eskaloituminen hengenvaaralliseksi. “Kotona tehty” tuo usein mieleen rakkaudella valmistetut asiat. Mutta koska koti on yksi vaarallisimmista paikoista naiselle suomessa, tiedämme, että kaikkea kotona tehtyä ei tehdä rakkaudella. Kampanjassa väkivallan eri muodot dramatisoidaan kotitekoisessa kontekstissa.
Domestic violence is often not recognized until it becomes unmistakably obvious. Many perceive violence as physical, even though it often begins invisibly: as controlling behavior or emotional manipulation. The campaign highlights the multifaceted nature of violence and emphasizes that by recognizing its various forms, it is possible to prevent situations from escalating into life-threatening ones. “Homemade” often brings to mind things created with love. But because the home is one of the most dangerous places for women in Finland, we know that not everything homemade is made with love. In the campaign, different forms of violence are dramatized in a homemade context.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Helsingin KaupunkiMainostoimisto
hasan & partnersCreative Director
Jaakko UtterCreative
Ayan AdenValokuvat / Photographs
Hayley LeLavastaja / Set Designer
Eetu KemppainenAssistentti / Assistant
Konsta KoivistoKuvausassistentti / Photography Assistant
Jari HämäläinenTuottaja / Producer
Christopher KeravuoriGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Johanna Puolakka Mikko OksanenProjektijohtaja / Project Manager
Maria Nordström