Mainosmuotojen kehittyessä, ulkomainonnalla on omat vahvuutensa brändien ja tuotteiden tunnetuksi tekemisessä. JCDecaux’lla oli jo oivaltava slogan sekä laaja ulkomainospintojen verkosto. Tarvittiin vain erottuva mainonnan konsepti, joka nostaisi molemmat esiin mainostajia puhuttelevalla tavalla. Idea syntyi havainnosta, että ulkomainospinnoissa on jo JCDecaux'n logo. Jos saisimme ohikulkijat huomaamaan sen, toimisi pinta aina muistutuksena sen tarjoajasta. Tarvittiin siis jättimäinen nuoli ja selkeä viesti. Tuodaksemme sloganin oivalluksen näkyvämmälle paikalle, käänsimme vanhasta iskulauseesta aktivoivan ohjauksen – jos “parhaat muistetaan ulkoa”, niin JCDecaux on taho jonka puoleen kääntyä, kun haluat että brändisi muistetaan ulkoa.
While advertising formats are developing, out-of-home advertising offers its own benefits. JCDecaux Finland had an existing slogan and a large network of outdoor advertising solutions. They needed a concept that would tie those together and showcase their products in a clever way. The idea was based on an observation that the company logo is already on almost every street corner: on their products. If we got people to notice the logo, the products would always be reminders of their seller. Thus, we needed a giant arrow and a simple message.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Account Manager
Art Director
Copywriter
Planner
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by