Lidl: Halpissankari – Hans von Blumenstock
2009 Kultahuippu, KampanjaHans – ei kovin tunnettu saksalainen koripallotähti – saa energiansa Lidlin Freeway Colasta. Tuttuja superbrändejä parodioiva ja elämänviisauksia lateleva hahmo oli koko kansan suosikki sekä puheenaihe ja kampanja kohderyhmänsä, nuorten suomalaisten, joukossa menestys. Kampanja oli ainutlaatuinen niin perinteisen median käytössä kuin sosiaalisessa mediassa. Lisäksi jakelutiemarkkinointi omine nimikkotuotteineen oli sellaista, mitä aikaisemmin Suomessa ei ole tehty. Lopputuloksena Freeway Colaa kävi kaupaksi rekkalastettain. â€Just drink it because nothing is impossible.†– Hans von Blumenstock.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
LidlSuunnittelutoimisto / Design Agency
SEK & GREY OyCreative director
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenArt Director
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Piia SeppäläCopywriter
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Jussi Sahrman, Timo Hansio, Antti TiitolaProjektinjohto / Project Management
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenStrategiajohtaja / Strategy Manager
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko Halonen, Esa JääskeläinenValokuvat / Photographs
Jari RiihimäkiOhjaaja / Director
Pete VeijalainenKuvaaja / Cinematographer
Jukka RouhuvirtaLeikkaaja / Editor
Antti KulmalaÄäni / Sound
Toast Post Production Oy Ltd.Esiintyjät / Performers
Hans von BlumenstockMusiikki / Music
Lönnberg & ZukovTuottaja / Producer
Jukka ValtanenTuotantoyhtiö / Production House
Woodpecker FilmMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Antti RastivoKuvittaja / Illustrator
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenMediatoimisto / Media Agency
Happi Mindshare Oy: Micke Nordman (Creative Media Director), Jonna Kivipelto (Head of Digital), Teemu Savolainen (Social Media Director), Nathalie Smeds (Broadcast Planner)Yhteisötuotanto / Community Management
Sulake Dynamoid: Matias Suhonen, Sari Latvala, Antti Laakso, Hermanni Mäki, Teemu Huttunen, Henri Kuittinen, Juhana KotilainenSuunnittelutoimisto / Design Agency
SEK & GREY OyCreative director
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenArt Director
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Piia SeppäläCopywriter
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Jussi Sahrman, Timo Hansio, Antti TiitolaProjektinjohto / Project Management
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenStrategiajohtaja / Strategy Manager
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko Halonen, Esa JääskeläinenValokuvat / Photographs
Jari RiihimäkiOhjaaja / Director
Pete VeijalainenKuvaaja / Cinematographer
Jukka RouhuvirtaLeikkaaja / Editor
Antti KulmalaÄäni / Sound
Toast Post Production Oy Ltd.Esiintyjät / Performers
Hans von BlumenstockMusiikki / Music
Lönnberg & ZukovTuottaja / Producer
Jukka ValtanenTuotantoyhtiö / Production House
Woodpecker FilmMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Antti RastivoKuvittaja / Illustrator
Sami Korjus, Jani Tynnilä, Tommi Laiho, Mikko HalonenMediatoimisto / Media Agency
Happi Mindshare Oy: Micke Nordman (Creative Media Director), Jonna Kivipelto (Head of Digital), Teemu Savolainen (Social Media Director), Nathalie Smeds (Broadcast Planner)Yhteisötuotanto / Community Management
Sulake Dynamoid: Matias Suhonen, Sari Latvala, Antti Laakso, Hermanni Mäki, Teemu Huttunen, Henri Kuittinen, Juhana Kotilainen