Arkisto

Loppuspiikkeri

2024 Vuosikirjatyö, Ääni

Aku Ankan (uudehko) slogan on ”Niille, jotka ymmärtävät hauskan päälle”. Miten herkutella sillä mahdollisimman hauskasti ja mieleenpainuvasti äänimainonnassa? Päätimme dramatisoida hauskuuden ymmärtämistä ja ymmärtämättömyyttä tavalla, jossa myös slogan tulisi toistettua useammin kuin kerran. Spotissa rasittava loppuspiikkeri yrittää esittää slogania monilla – omasta mielestään hauskoilla – tavoilla. Huonostihan siinä käy. Ja lopulta hyvin. Äänessä on tietenkin Akun vakioloppuspiikkeri Kari Ketonen.

The new(ish) slogan of Aku Ankka magazine is ”Niille, jotka ymmärtävät hauskan päälle” (For those who can tell what’s funny). How to bring this slogan to life in an audio ad? We decided to dramatise how difficult it can be to be funny – and did this in a way that would also allow us to repeat the slogan various times. In the spot a somewhat irritating speaker tries to add his own (funny) twist to the end speak. That doesn’t go so well. Or does it? As a speaker we did, of course, use our familiar Aku Ankka end speaker Kari Ketonen.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Sanoma Media Finland / Aku Ankka

Mainostoimisto

Ryhmä Creative Agency

Creative Director

Helmi Korpinen, Copywriter Jannis Mavrostomos, AD

Projektijohtaja / Project Manager

Päivi Lång

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Sami Koski, Head of Marketing Meri-Helene Mikkola, Marketing Coordinator Juso Puranen, Brand & Product manager (Sanoma Media Finland Oy / Aku Ankka)

Tuotantoyhtiö / Production House

Miracle Sound Oy

Tuottaja / Producer

Timo Laru (Miracle Sound Oy)

Ääni / Sound

Timo Laru (Miracle Sound Oy)