Aku Ankan (uudehko) slogan on ”Niille, jotka ymmärtävät hauskan päälle”. Miten herkutella sillä mahdollisimman hauskasti ja mieleenpainuvasti äänimainonnassa? Päätimme dramatisoida hauskuuden ymmärtämistä ja ymmärtämättömyyttä tavalla, jossa myös slogan tulisi toistettua useammin kuin kerran. Spotissa rasittava loppuspiikkeri yrittää esittää slogania monilla – omasta mielestään hauskoilla – tavoilla. Huonostihan siinä käy. Ja lopulta hyvin. Äänessä on tietenkin Akun vakioloppuspiikkeri Kari Ketonen.
The new(ish) slogan of Aku Ankka magazine is ”Niille, jotka ymmärtävät hauskan päälle” (For those who can tell what’s funny). How to bring this slogan to life in an audio ad? We decided to dramatise how difficult it can be to be funny – and did this in a way that would also allow us to repeat the slogan various times. In the spot a somewhat irritating speaker tries to add his own (funny) twist to the end speak. That doesn’t go so well. Or does it? As a speaker we did, of course, use our familiar Aku Ankka end speaker Kari Ketonen.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Projektijohtaja / Project Manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Tuottaja / Producer
Ääni / Sound