Arkisto

Masterclass of Happiness

2023 Hopeahuippu, Strategia

Matkailu on merkittävä tukijalka Suomen taloudelle. Kun 2022 reitit Aasiasta ja Venäjältä sulkeutuivat, oli Visit Finland haasteen edessä – kuinka tehdä Suomesta vetovoimainen kohde matkailijoille maailmanlaajuisesti? Samaan aikaan Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi maaksi kuudetta kertaa. Syntyi idea, joka pohjautui oivallukseen onnellisuudesta taitona jonka voi oppia. Suomalainen luonnonläheinen elämäntapa tuotiin kaikkien ulottuville Masterclass of Happiness -opintokokonaisuudella. Se esitteli maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia tavalla, joka loi arvoa myös jokaiselle Masterclass-osallistujalle. Kampanjasta tuli maailmanlaajuinen ilmiö – se levisi 190 maahan, tavoitti 11,1, miljardin yleisön ja kiritti koko matkailutoimialan kasvua.

As the East shut down Finnish tourism was in trouble. To help overcome this problem we focused more on the West with a campaign that sold possible visitors an asset that Finland is a world leader in, Happiness. The Masterclass of Happiness turned an intangible concept into a clearly structured program created and curated by professionals. We held a real life Masterclass in Finland, with people applying via social. This experience was then transformed into online content, for all to enjoy. The idea sparked a global travel phenomenon with heavy coverage in PR, turning a shift of focus from a problem to Visit Finland’s most successful campaign ever.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Visit Finland

Mainostoimisto

SEK

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Heli Jimenez, Virva Katajala, Sergei Shkurov, Sara Terho, Noora Tammisto, Adeline Sutter (Visit Finland)

Creative Director

Kimi Issakainen (SEK)

Executive Creative Director

Suvi Lähde (SEK)

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Enoma Edevbaro (SEK)

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Unni Leino (SEK)

Account Director

Mira Vierto (SEK)

Projektijohtaja / Project Manager

Outi Helminen (SEK)

PR

Essi Orama (SEK)

Strategi / Strategist

Ville Ruokonen (SEK)

Content Producer

Tuomas Mäkinen (SEK)

Junior Communication Specialist

Anne Laiho (SEK)

Tuottaja / Producer

Katariina Kangas (OSASTO)

Tuotantokoordinaattori / Production Coordinator

Juho Istolainen, Milja Kipahti (OSASTO)

Editor

Markus Hyvärinen(OSASTO)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Tomi Härmä (SEK)