Kuluttajat haluavat yhä vastuullisempia ostopäätöksiä, mutta tarpeen toteuttaminen koetaan työlääksi. Samalla suurten toimijoiden vastuullisuusviestintä pakkaa olemaan tylsää ja kiemuraista. Järkevistä asioista tiedotetaan vähän turhankin järkiperäisesti, ja matkalla hukataan kaikkien kiinnostus asiaan. Mutta eipä sen vastuullisuusviestinnän tarvitse aina olla järkevää. Hartwall päättikin avata toimintaansa vähän kiinnostavammin – nöyryyttä ja läpinäkyvyyttä unohtamatta. Niinpä kun Lahden-panimon juomatuotanto muutettiin neutraaliksi hiilijalanjäljeltään, niin voidaan sanoa, että koko toiminnasta tuli melko jäljetöntä. Ja kun suomalaisten suosikkijuomia valmistetaan entistäkin jäljettömämmin, siitä onkin syytä kertoa melko jäljettömillä tavoilla.
Corporate sustainability messages tend to be dull and confusing. They often talk about sensible stuff in a way that's a bit too formal, and people zone out in the process. But talking about smart actions doesn't always have to be so serious. Hartwall decided to spice up their sustainability game—keeping it humble and transparent, of course. So, when they made the beverage production at the Lahti brewery carbon-neutral the whole operation became pretty much ”footprintless” (reminiscent of “senseless in Finnish”. And when they make everyone's favorite drinks even more eco-friendly, why not share the news in a way that’s equally senseless.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Copywriter
Art Director
Executive Creative Director
Strategi / Strategist
Account Director
Account Manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative