Lakimiesliiton brändi ja visuaalinen ilme olivat työmarkkinajärjestölle ominaisen kuivakat. Perinteiseen symboliikkaan ja juridisiin stereotypioihin nojaavassa ilmeessä oli jäykkyyden tuntua, ja brändi ajelehti kaukana liiton muuten huomattavasti ihmisläheisemmästä identiteetistä. Lakimiesliiton olemassaolon tarkoitus on rakentaa oikeudenmukaista Suomea ja se haluaa korostaa liiton jäseniä oikeudenmukaisen Suomen rakentajina. Uuden ilmeen kulmakiveksi muodostui kuvakonsepti, joka kertoo jäsenten tarinoita kaikessa moninaisuudessaan ja monipuolisissa työtehtävissään. Kuvakonsepti tuulettaa alaan liittyviä stereotypioita ja tarjoaa samaistumispinnan myös uudelle sukupolvelle – tinkimättä perinteisen symboliikan arvokkuudesta graafisissa elementeissä.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Designer
Copywriter
Strategi / Strategist
Projektijohtaja / Project Manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative