Arkisto

O&O

2015 Vuosikirjatyö, Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Lähes satavuotiaan sisustusmateriaalitukkurin brändi, nimi ja ilme uudistettiin vastaamaan heidän palveluaan ja näkemystään. Konsepti kiteytyi sanapariin Look&Feel, sillä Orient Occidentin avulla pinnoilla luodaan tunteita ja tunnelmia. Orient Occidentin perinteikkään nimen rinnalle nostettiin lempinimi O&O, joka on paitsi graafisesti mielenkiintoisempi, niin myös helpompi lausua ja muistaa. Identiteetissä palattiin kohti O&O:n juuria ja klassisuutta. Kangas- ja lattiakuvissa pinta kuvattiin mahdollisimman käsinkosketeltavasti Look&Feel-ajatuksen mukaisesti. Messuille ja showroomiin tuotettiin tauluja, joissa on kollaasina O&O:n edustamia materiaaleja.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Orient Occident

Mainostoimisto

Agency Leroy ja Merikallio&Son

Art Director

Päivi Häikiö

Copywriter

Iina Merikallio

Designer

Päivi Häikiö ja Christa Björkstam

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Iina Merikallio

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Mikko Puputti, Marja Varhela-Tiainen, Aino Steiner, Timo Järvinen

Art Director

Päivi Häikiö

Copywriter

Iina Merikallio

Designer

Päivi Häikiö ja Christa Björkstam

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Iina Merikallio

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Mikko Puputti, Marja Varhela-Tiainen, Aino Steiner, Timo Järvinen