O&O
2015 Vuosikirjatyö, Brändäys ja visuaalinen identiteettiLähes satavuotiaan sisustusmateriaalitukkurin brändi, nimi ja ilme uudistettiin vastaamaan heidän palveluaan ja näkemystään. Konsepti kiteytyi sanapariin Look&Feel, sillä Orient Occidentin avulla pinnoilla luodaan tunteita ja tunnelmia.
Orient Occidentin perinteikkään nimen rinnalle nostettiin lempinimi O&O, joka on paitsi graafisesti mielenkiintoisempi, niin myös helpompi lausua ja muistaa. Identiteetissä palattiin kohti O&O:n juuria ja klassisuutta. Kangas- ja lattiakuvissa pinta kuvattiin mahdollisimman käsinkosketeltavasti Look&Feel-ajatuksen mukaisesti. Messuille ja showroomiin tuotettiin tauluja, joissa on kollaasina O&O:n edustamia materiaaleja.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Orient OccidentMainostoimisto
Agency Leroy ja Merikallio&SonArt Director
Päivi HäikiöCopywriter
Iina MerikallioDesigner
Päivi Häikiö ja Christa BjörkstamKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Iina MerikallioAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Mikko Puputti, Marja Varhela-Tiainen, Aino Steiner, Timo JärvinenArt Director
Päivi HäikiöCopywriter
Iina MerikallioDesigner
Päivi Häikiö ja Christa BjörkstamKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Iina MerikallioAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Mikko Puputti, Marja Varhela-Tiainen, Aino Steiner, Timo Järvinen