Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Sen pelastamiseksi Baltic Sea Action Group (BSAG) esitteli täysin uuden tavan osallistua Itämeren suojeluun. Uudenlainen lahjoitusmekaniikka teki lahjoittamisesta kokemuksellista ja mieleenpainuvaa automaatista ostettavien pääsylippujen avulla: kun huvi- tai hyötykäytät Itämerta, osta pääsylippu, josta saatavat tulot käytetään Itämeren suojeluun. Poikkeuksellinen lähestyminen lahjoittamiseen teki kampanjasta välittömästi kiinnostavan, kun lahjoituspisteinä toimivat lippuautomaatit sijoitettiin lahjoituskohteen eli Itämeren äärelle. Uusi tapa lahjoittaa Itämeren suojeluun osoittautui menestykseksi, ja kampanja ylitti kaikki asetetut tavoitteet niin lahjoitussumman, lahjoittajien määrän kuin medianäkyvyyden osalta.
The Baltic Sea is one of the world's most polluted bodies of water. In order to raise funds to save it, the Baltic Sea Action Group introduced an unseen way to participate in marine conservation, which made donating more experiential than ever before with sea tickets purchased from a ticket machine: when you use the Baltic Sea for pleasure or profit, buy a ticket, and the income will be used for marine conservation. A new type of donation mechanism made the campaign immediately interesting when donation points i.e. ticket machines were placed at the donation destination by the sea. The new way of donating to the protection of the Baltic Sea proved to be a success, and the campaign exceeded all the set goals in terms of the donation amount, the number of donors and the media presence.
Tilaaja
Mainostoimisto
Art Director
Senior Creative
Creative Director
Head of Experience Design
Account Director
Chief Creative Officer
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Content Producer
Planner
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Designer
Tuottaja / Producer
Editor
Kuvaaja / Cinematographer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Painotalo / Printing House
Creative