Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Sen pelastamiseksi Baltic Sea Action Group (BSAG) esitteli täysin uuden tavan osallistua Itämeren suojeluun. Uudenlainen lahjoitusmekaniikka teki lahjoittamisesta kokemuksellista ja mieleenpainuvaa: kun huvi- tai hyötykäytät Itämerta, osta pääsylippu, josta saatavat tulot käytetään Itämeren suojeluun. Lippuja sai ostaa rannikkokaupunkeja kiertävistä Itämeri-lippuautomaateista, jotka toimivat kampanjan ulkomainoksina siellä, missä ihmiset viettivät kesää meren äärellä. Poikkeuksellinen tapa lahjoittaa yhdistettynä innovatiiviseen ulkomainontaan ja Itämeren suojeluun osoittautui menestykseksi: kampanja ylitti kaikki asetetut tavoitteet niin lahjoitussumman, lahjoittajien määrän kuin medianäkyvyyden osalta.
The Baltic Sea is one of the world's most polluted bodies of water. In order to raise funds to save it the Baltic Sea Action Group (BSAG) introduced an unseen way to participate in marine conservation: an entry ticket to the Baltic Sea. Tickets could be bought from Baltic Sea ticket machines which operated as out-of-home advertisements. The machines were located in coastal cities, where people spent the summer by the sea. When you enjoy or benefit from the sea, buy a ticket, and the income will be used for marine conservation. The exceptional way of donating, combined with innovative outdoor advertising and the protection of the Baltic Sea, proved to be a success: the campaign exceeded all the set goals in terms of the donation amount, the number of donors and media coverage.
Tilaaja
Mainostoimisto
Senior Creative
Art Director
Creative Director
Head of Experience Design
Account Director
Chief Creative Officer
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Content Producer
Planner
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Designer
Tuottaja / Producer
Editor
Kuvaaja / Cinematographer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Painotalo / Printing House
Creative