Arkisto

Päätön Jono

2010 Kultahuippu, Kampanja

Toimialan akilleenkantapää, jonottaminen, käännettiin päälaelleen ja siitä tehtiin tavoiteltavaa. Netin painopiste oli sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena oli paitsi myydä liittymiä ja puhelimia, myös kasvattaa brändin tunnettuutta ja Facebook-tykkääjien määrää. Kampanjasivustolla mutkitteli virtuaalinen jono, jonka osallistujat jonottivat saadakseen huippuluurin älyttömään hintaan. Sitkeimmät päivittivät paikkaansa 2 kuukautta, 6 eri jonossa, 4 tunnin välein, myös yöllä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Tele Finland

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Markus Grannenfelt

Projektinjohto / Project Management

Jessi Laurila

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Tomi Tontti

Art Director

Esa Peltonen

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Aleksi Räisänen

Copywriter

Henna Lekka, Suvi Tulokas

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Sami Blick, Markku Hämäläinen

3D-animaatio / 3D Animation

Miikka Harjuntausta

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Jirka Sauros, Kati Hartikainen, Mari Nieminen, Jouko Saari / OSG Mainonta Oy; Aki Ovaska, Anna Raiko / Dagmar Oy

Kuvittaja / Illustrator

Aleksi Räisänen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

White Sheep Isobar

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Markus Grannenfelt

Projektinjohto / Project Management

Jessi Laurila

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Tomi Tontti

Art Director

Esa Peltonen

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Aleksi Räisänen

Copywriter

Henna Lekka, Suvi Tulokas

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Sami Blick, Markku Hämäläinen

3D-animaatio / 3D Animation

Miikka Harjuntausta

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Jirka Sauros, Kati Hartikainen, Mari Nieminen, Jouko Saari / OSG Mainonta Oy; Aki Ovaska, Anna Raiko / Dagmar Oy

Kuvittaja / Illustrator

Aleksi Räisänen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

White Sheep Isobar