Päätön Jono
2010 Kultahuippu, KampanjaToimialan akilleenkantapää, jonottaminen, käännettiin päälaelleen ja siitä tehtiin tavoiteltavaa. Netin painopiste oli sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena oli paitsi myydä liittymiä ja puhelimia, myös kasvattaa brändin tunnettuutta ja Facebook-tykkääjien määrää. Kampanjasivustolla mutkitteli virtuaalinen jono, jonka osallistujat jonottivat saadakseen huippuluurin älyttömään hintaan. Sitkeimmät päivittivät paikkaansa 2 kuukautta, 6 eri jonossa, 4 tunnin välein, myös yöllä.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Tele FinlandStrategiajohtaja / Strategy Manager
Markus GrannenfeltProjektinjohto / Project Management
Jessi LaurilaKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Tomi TonttiArt Director
Esa PeltonenGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Aleksi RäisänenCopywriter
Henna Lekka, Suvi TulokasTekninen suunnittelu / Technical Designer
Sami Blick, Markku Hämäläinen3D-animaatio / 3D Animation
Miikka HarjuntaustaMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Jirka Sauros, Kati Hartikainen, Mari Nieminen, Jouko Saari / OSG Mainonta Oy; Aki Ovaska, Anna Raiko / Dagmar OyKuvittaja / Illustrator
Aleksi RäisänenSuunnittelutoimisto / Design Agency
White Sheep IsobarStrategiajohtaja / Strategy Manager
Markus GrannenfeltProjektinjohto / Project Management
Jessi LaurilaKonseptisuunnittelija / Concept Designer
Tomi TonttiArt Director
Esa PeltonenGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Aleksi RäisänenCopywriter
Henna Lekka, Suvi TulokasTekninen suunnittelu / Technical Designer
Sami Blick, Markku Hämäläinen3D-animaatio / 3D Animation
Miikka HarjuntaustaMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Jirka Sauros, Kati Hartikainen, Mari Nieminen, Jouko Saari / OSG Mainonta Oy; Aki Ovaska, Anna Raiko / Dagmar OyKuvittaja / Illustrator
Aleksi RäisänenSuunnittelutoimisto / Design Agency
White Sheep Isobar