Arkisto

Pågenfluensserit

2023 Hopeahuippu, Liikkuva kuva

Leipämainonta yltää konventionaalisuudessaan lähes saippuamainonnan tasolle. Pågen on päättänyt erottua rohkeasti isommista kilpailijoistaan ja rakentaa brändiään huumorin avulla. Pågenfluencerit -kampanja jatkaa Pågenille ominaisella linjalla, uiden rohkeasti leipämainonnan konventioita vastaan. Ei viljapeltoja, ei taivaallisia drone-ajoja, ei latteita lupauksia, vaan arkea huumorin kautta esittäen, alan konventioille (ja hiukan itselleenkin) nauraen. Se on juurikin näin!

How did a Swedish bread brand continue its growth in Finland's established, dark rye-bread-driven bread market with its white breads? Foods are bought for their taste, but this is always communicated in advertising in a rigid, customary way. Pågen decided to boldly laugh at the industry conventions and a bit at themselves too. We introduced the gourmet breads into the conventional environment through unconventional means. In the campaign, a family desperately wants to become influencers for Pågen and confronts their everyday challenges while doing so.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Pågen Oy Ab

Mainostoimisto

Staart Oy

Creative Director

Juuso Kemi

Copywriter

Antti Tähtinen (ALL CAPS Oy)

Art Director

Antero Jokinen (Jokin Oy)

Account Director

Maarit Lumme

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Anssi Koskinen

Tuotantoyhtiö / Production House

Directors Guild

Tuottaja / Producer

Juha-Matti Nieminen (Directors Guild]

Ohjaaja / Director

Teemu Niukkanen (Directors Guild]

Tuotantokoordinaattori / Production Coordinator

Kasperi Määttä (Directors Guild)

Kuvaaja / Cinematographer

Juge Heikkilä (Directors Guild]

Leikkaaja / Editor

Mikko Löppönen (James Post)

Ääni / Sound

Sakari Karjalainen [El Camino Helsinki]

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Annina Haapaniemi Aapo Kukkonen

Jälkituotanto / Post Production

James Post

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Samuli Sala