Arkisto

Pessimisti, optimisti ja saletisti -sarja

2024 Vuosikirjatyö, Liikkuva kuva

Salessa asiointi on helppoa ja nopeaa. Tämän asian kiteytykseksi luotiin slogan Saletisti onnistuu, johon saatiin brändinimi mukaan muistettavuutta lisäämään. Brändikampanjassa löydettiin aivan uusi näkökulma sloganiin: mitä jos saletisti onkin subjekti, siis tyyppi, joka saa asiat onnistumaan. Hänen ympärilleen luotiin kokonainen porukka: pessimisti, optimisti ja saletisti.

Shopping at Sale is easy and fast. To sum this up, we created the slogan "Saletisti onnistuu" ("Surely succeeds"), incorporating the brand name to enhance memorability. In this campaign, we uncovered a whole new perspective on the slogan: what if Saletisti was a subject—a person who ensures things go smoothly? A whole crew was built around this idea: the Pessimist, the Optimist, and the Saletist. (This concept works only in Finnish.)

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

SOK

Mainostoimisto

Make it Simple

Creative Director

Jarkko Tuuri Jaakko Kastari

Creative Strategist

Vesa Tujunen

Account Director

Pia Eiro

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Lauri Toivonen (SOK) Teija Järvinen (SOK) Juuso Kalliala (SOK) Krista Kaltto (SOK) Tiina Lehtokorpi (SOK) Mikko Rissanen (SOK)

Tuotantoyhtiö / Production House

Directors Guild

Tuottaja / Producer

Juha-Matti Nieminen (DG) Siiri Koponen (DG)

Ohjaaja / Director

Teemu Niukkanen

Kuvaaja / Cinematographer

Jean-Noel Mustonen

Leikkaaja / Editor

Mikko Löppönen (James Post)

Värimäärittely / Color Grading

Sarrah Wilkman (Post Control)

Ääni / Sound

Akseli Soini (El Camino Helsinki)

Mediatoimisto / Media Agency

OMD Finland