Arkisto

Porin Villa ja Peite

2023 Hopeahuippu, Identiteetti

Lähes sata vuotta sitten Porissa perustettiin Villa&Peite, nukkumiseen ja luonnonmukaisiin materiaaleihin erikoistunut perheyritys. Brändin uudistaminen tuli ajankohtaiseksi viidennen sukupolven otettua ohjat käsiinsä. Brändistrategia kiteytyi rauhoittavaan tyyliin: Villa&Peite on puhtaan unen punoja. Luomme pedin, joka vaalii unta, ihmistä ja maapalloa. Identiteetti tulkitsee tinkimätöntä, selkeää ja vapautunutta arvomaailmaa. Visuaalisen konseptin ytimessä on hengittävien luonnonmateriaalien ja syvän unen liitto. Hengitys on läsnä puhtaista materiaaleista kumpuavien värien, kontrastikkaan typografian, raikkaiden valokuvien ja ilmavien kompositioiden muodossa. Villa&Peitteen olemassaolon tarkoituksen mukaisesti — virkeän mielen puolesta!

Nearly a hundred years ago in Pori, Villa&Peite was founded. A family-owned business specializing in sleep and natural materials. The rebranding became topical once the fifth generation took the reins. The brand strategy was distilled into a calming concept: Villa&Peite weaves pure dreams. We create beds that cherish sleep, people and the planet. The identity is an interpretation of their values: unwavering, clear and liberated. At the heart of the visual concept is the union of breathing, natural materials and deep sleep. Breath is present in the colors derived from the pure materials, the contrasting typography, the refreshing photographs and the airy compositions. In tune with the brand’s purpose — all for a bright mind!

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Porin Villa ja Peite

Mainostoimisto

Werklig

Designer

Outi Saukkonen

Account Manager

Ida Thompson Coon

Strategi / Strategist

Liisa Puolakka

Valokuvat / Photographs

Juho Huttunen, Mikael Niemi (Duotone)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Jan Rudkiewicz