Raidat kuuluu kesään
2024 Vuosikirjatyö, IlmoituksetHartwall Original Long Drink on ikoninen osa suomalaista kesää. Juhannuksen kunniaksi luotiin printtimainos, jossa perinteinen kesämaisema – koivujen valkoiset rungot ja sininen taivas – muuntautuvat katsojan silmissä Original Long Drinkin sinivalkoisiin raitoihin. Mainos hyödynsi kesäajan parasta sesonkia ja osui visuaalisella viestillään suoraan suomalaisten sydämiin, herättäen janoa juuri juhannuksen kynnyksellä.
Hartwall Original Long Drink is an iconic part of the Finnish summer. To celebrate Midsummer, a print ad was created where a traditional summer landscape – the white trunks of birch trees and the blue sky – transforms before the viewer's eyes into the blue-and-white stripes of Original Long Drink. The ad captured the peak summer season and struck a chord with Finns through its visual message, sparking thirst just in time for Midsummer.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
HartwallMainostoimisto
Bob the Robot / NoACreative Director
Toni Tiusanen, Tuukka PaikkariArt Director
Veikko HeikkiläCopywriter
Ilkka SairanenProjektijohtaja / Project Manager
Kati MyllykangasAccount Director
Maija Silamo, Hanna PaloStrategi / Strategist
Ilkka UotilaGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Samy Wilkman, Netta MäkeläKuvankäsittelijä / Image Editor
Kasimir Hälväoja (Flc)Mediatoimisto / Media Agency
MindshareRepro / Reproduction
LSB Yhtiö OyAsiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Heidi Rantala, Mira Kujanpää, Elina Deligeersang, Matti Ristola (Hartwall)