Arkisto

Raidat kuuluu kesään

2024 Vuosikirjatyö, Ilmoitukset

Hartwall Original Long Drink on ikoninen osa suomalaista kesää. Juhannuksen kunniaksi luotiin printtimainos, jossa perinteinen kesämaisema – koivujen valkoiset rungot ja sininen taivas – muuntautuvat katsojan silmissä Original Long Drinkin sinivalkoisiin raitoihin. Mainos hyödynsi kesäajan parasta sesonkia ja osui visuaalisella viestillään suoraan suomalaisten sydämiin, herättäen janoa juuri juhannuksen kynnyksellä.

Hartwall Original Long Drink is an iconic part of the Finnish summer. To celebrate Midsummer, a print ad was created where a traditional summer landscape – the white trunks of birch trees and the blue sky – transforms before the viewer's eyes into the blue-and-white stripes of Original Long Drink. The ad captured the peak summer season and struck a chord with Finns through its visual message, sparking thirst just in time for Midsummer.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Hartwall

Mainostoimisto

Bob the Robot / NoA

Creative Director

Toni Tiusanen, Tuukka Paikkari

Art Director

Veikko Heikkilä

Copywriter

Ilkka Sairanen

Projektijohtaja / Project Manager

Kati Myllykangas

Account Director

Maija Silamo, Hanna Palo

Strategi / Strategist

Ilkka Uotila

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Samy Wilkman, Netta Mäkelä

Kuvankäsittelijä / Image Editor

Kasimir Hälväoja (Flc)

Mediatoimisto / Media Agency

Mindshare

Repro / Reproduction

LSB Yhtiö Oy

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Heidi Rantala, Mira Kujanpää, Elina Deligeersang, Matti Ristola (Hartwall)