Tuhansien suomalaisnuorten lukutaito on jo nyt peruskoulun päättyessä niin heikko, että se nostaa tien pystyyn jatko-opintoihin ja työelämään. Suomalaisten nuorten lukutaito on romahtanut samalla kun lukemiseen käytetty aika on puolittunut. Sen vaikutus näkyy esimerkiksi syrjäytymisenä. Nuoret eivät enää lue, mutta se ei ole vain nuorten vaan koko yhteiskunnan asia. Read Hour oli Lasten ja nuorten säätiön kampanja, joka pysäytti koko Suomen lukemaan tunniksi – ja nosti näin lukemisen puheenaiheeksi laajasti eri medioissa. Kampanja oli menestys ja se koettiin tärkeänä: lukemaan pysähtyi lukemattomia tahoja julkkiksista bloggareihin, kouluista kauppakeskuksiin ja työpaikoista kirjastoihin. Kaiken kruunasi presidentti Niinistön twiittaama kehoitus osallistua Read Houriin.
Tilaaja
Mainostoimisto
Senior Creative
Creative Director
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Account Director
Account Manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by