Suojellaan Lapsia ry halusi tavoittaa lasten seksuaalista hyväksikäyttöä todistavan kuva- ja videomateriaalin (CSAM) käyttäjiä ja saada heidät vastaamaan aihetta koskevaan kyselyyn. Kampanja oli pakko viedä Internetin pimeälle puolelle, Dark Webiin. Dark Webissä on aivan omat hakukoneensa, joihin ei ole mahdollista ostaa mainontaa. Ongelma kierrettiin tekemällä yhteistyötä hakukoneiden kanssa. Kun käyttäjä yrittää etsiä sisältöä, hänet ohjataan hakutulosten sijaan sivulle, jossa kannustetaan osallistumaan kyselyihin. Hakukonetulosten manipulointi toimi tehokkaasti. Kyselyihin on vastannut jo yli 14 000 käyttäjää. Suojellaan Lapsia ry julkaisi kyselyiden tuloksista tutkimusraportin. Vaiettu aihe nousi hetkessä yhdeksi valtakunnan puhutuimmista uutisista, jonka näkemiseltä ei voinut välttyä.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Senior Creative
Mediatoimisto / Media Agency
Account Director
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative