Tommi Laiho julkaisi rikosromaanin ”Rikotut”. Sen lanseeraus tarvitsi näkyvyyttä ja ansaittua mediaa. Kirja-ala ei tee juuri lainkaan liikkuvan kuvan markkinointia tai jos tekee ne ovat yleensä taktisia kirjakansimainoksia. Tiettävästi mainoselokuvaa ei kirjoista ole tehty Suomessa ikinä ja kansainvälisestikään niitä ei löydy. Idea oli tehdä kirjan teemasta, ”Isä pojastaan murhaajaa toivoi”, kirjan maailmaa ja tunnelmaa mukaileva lyhytelokuva markkinointia varten. Se olisi kannustin itse kirjan hankkimiseen.
Tilaaja
Mainostoimisto
Copywriter
Art Director
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Tuotantoyhtiö / Production House
Tuottaja / Producer
Ohjaaja / Director
Kuvaaja / Cinematographer
Leikkaaja / Editor
Ääni / Sound
Musiikki / Music
Jälkituotanto / Post Production
Esiintyjät / Performers
Kamera-assistentti / Camera Assistant
Valaisija / Lightning
Stylisti / Stylist
Hair & make up
Lavastaja / Set Designer
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Värimäärittely / Color Grading