Arkisto

Riku Rantala ja 100 kysymystä ilmastosta – sosiaalisen median kampanja, joka toteutettiin prime time televisiossa

2020 Vuosikirjatyö, Kampanjat

Keskustelu ilmastonmuutoksesta ajautuu helposti poteroihin, varsinkin sosiaalisessa mediassa. Fortum ja Riku Rantala halusivat saada aikaan jotain muuta – laajaa, rakentavaa ja faktapohjaista keskustelua ilmastonmuutoksesta. Jotta tavoitteeseen päästäisiin, keskustelu päätettiin siirtää pois sosiaalisesta mediasta. Jonnekin missä olisi tilaa erilaisille mielipiteille, hyvälle ja rakentavalle keskustelulle – ja missä tärkeä aihe tavoittaisi koko kansan. Syntyi Fortumin rahoittama ja yhdessä ideoitu kuusiosainen TV-ohjelmasarja Riku Rantala & 100 kysymystä ilmastosta, jossa Rantalalla oli vapaat kädet tehdä journalismia. Jaksoissa Rantala keskusteli eri alojen asiantuntijoiden kanssa ilmastonmuutoksen kannalta kriittisimmistä aiheista yleisön lähettämien kysymysten pohjalta.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Fortum

Mainostoimisto

Wörks

Senior Creative

Paavo Järvilehto, Timo Silvennoinen

Projektijohtaja / Project Manager

Noora Raitisto

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Tuuli Haapanen

Animaattori / Animator

Patrik Lilja

Tuotantoyhtiö / Production House

Gimmeyawallet Productions Oy LTD

Mediatoimisto / Media Agency

Toinen PHD, Sanoma

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Laura Santala, Jussi Mälkiä, Jaakko Ylisipola (Fortum)

Senior Creative

Paavo Järvilehto, Timo Silvennoinen

Projektijohtaja / Project Manager

Noora Raitisto

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Tuuli Haapanen

Animaattori / Animator

Patrik Lilja

Tuotantoyhtiö / Production House

Gimmeyawallet Productions Oy LTD

Mediatoimisto / Media Agency

Toinen PHD, Sanoma

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Laura Santala, Jussi Mälkiä, Jaakko Ylisipola (Fortum)