Saludon haasteena oli halpakahvien ja erikoiskahvien suosion kasvu, mikä uhkasi jättää sen väliinputoajan asemaan. Käänsimme tavallisuuden vahvuudeksemme. Saludo Citykahvit juhlistivat 12 suomalaiskaupunkia, joissa jokainen sai oman pakkauksena – mutta sisältö pysyi samana: "Samaa Saludoa eri paketissa.", Pakkaukset valjastettiin päämediaksi ja humoristiset kaupunkikuvaukset jalkautuvat kaikkiin toteutuksiin. Näin tavallisuus nostettiin ylpeydenaiheeksi ja pistimme kampoihin meille tuputettavaa suurkaupunkien kahvikulttuuria ja makuprofiileja vastaan.
Saludo faced the challenge of the growing popularity of both cheap and premium coffees, which threatened to leave it in a middle-ground position. We turned ordinariness into our strength. Saludo City Coffees celebrated 12 Finnish cities, each receiving its own packaging – while the content remained the same: "Same old Saludo, different packaging." Packaging became the main medium, and humorous city descriptions were featured in all executions. This way, ordinariness was elevated into a point of pride, and we took a stand against the imposed big-city coffee cultures and flavor profiles.
Tilaaja
Mainostoimisto
Strategi / Strategist
Account Director
Creative Director
Lead Creative
Art Director
Projektijohtaja / Project Manager
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
PR
Editor
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Esiintyjät / Performers
Mediatoimisto / Media Agency