Arkisto

Skannattaa skannata

2024 Hopeahuippu, Teksti

Suomalaiset ovat tottuneet vilauttamaan kassalla etukortteja, mutta Lidl Plus -sovelluksen avaaminen puhelimesta ei ollut muodostunut rutiiniksi. Meidän piti luoda pääviesti, joka muistuttaisi skannaamisesta ja toimisi yhdistävänä tekijänä erilaisten etujen kommunikointiin. Skannattaa skannata -kampanja esittelikin tarttuvan pääviestin lisäksi kavalkadin erilaisia humoristisia hahmoja, jotka innostuivat skannaamaan erilaisista eduista innostuttuaan.

Finns are accustomed to flashing loyalty cards at the checkout, but opening the Lidl Plus app on their phones hadn’t yet become a routine. We needed a core message that would remind customers to scan and serve as a unifying element for communicating various benefits. The Skannattaa skannata campaign introduced not only a catchy core message but also a parade of humorous characters, each inspired to scan after discovering different types of rewards.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Lidl

Mainostoimisto

Reaktor

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Jonna Musa, Jenni Sivunen (Lidl)

Strategi / Strategist

Jesse Pitkänen (Reaktor)

Creative Director

Elisa Konttinen (Reaktor)

Art Director

Jimi Hyvärinen (Reaktor)

Copywriter

Akseli Kouvo (Reaktor)

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Venla Mäkitiura (Reaktor)

Projektijohtaja / Project Manager

Karoliina Kauhanen (Reaktor)

Account Director

Minna Kaitala (Reaktor)