Onnistunut inklusiivisuus-erikoispalkinnon jakaa A-lehdet. Tutki, älä oleta. Ennakko-oletuksista poiketen suunnitteluun osallistettu nuorisoraati toivoi kampanjan näyttävän luotettavan viranomaistahon asialliselta viestinnältä – houkuttelevuudesta tinkimättä. Tilastodatasta tehtiin tarinalliset infograafit, jotka kuljettavat nuorta mukanaan elämänvaiheesta toiseen. Graafien vieraannuttava vaikeaselkoisuus vältettiin viemällä toteutusta graph joke -meemien suuntaan. Uudenlainen lähestyminen informaatiomuotoiluun ja sen tarinallistaminen liikkeen avulla oli asiakkaan mukaan oivaltava ja käänteentekevä askel kohti entistä palvelevampaa ministeriöviestintää. Se osoitti, että kovaa viranomaisdataa on mahdollista paketoida myös leikkisästi ja näyttävästi kontekstin sen salliessa.
Tilaaja
Mainostoimisto
Account Director
Art Director
Motion Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Copywriter
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Vaikuttajamarkkinointi / Influencer Marketing
Video Editor
Kuvaaja / Cinematographer
Lead Designer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative