Arkisto

Soup ’n’ Soul

2015 Hopeahuippu, Tuotemuotoilu ja sen markkinointi

Saarioinen Oy, Suomen johtavia elintarvikeyhtiöitä, käytti palvelumuotoilua tavoitellessaan Foodservice-liiketoiminnalleen uutta markkinaa: Hellonin tehtävänä oli kehittää, tuotteistaa ja kaupallistaa sekä kuluttajille että palveluntuottajille arvoatuottava lanseerausvalmis tuote- ja palvelukonsepti.

Syntyi Soup ‘n’ Soul, ainutlaatuinen pikaruokakokemus, jonka suunnittelutyön jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty muotoiluajattelua: asiakasymmärrys, konseptointi, prototypointi, tuotteistaminen, brändi- ja visuaalinen identiteetti sekä mainonnan konsepti ja -suunnittelu.

Give Some Soul to Your Soup!

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Saarioinen Oy

Mainostoimisto

Palvelumuotoilutoimisto Hellon Oy

Lead Designer

Mikko Koivisto

Palvelumuotoilija / Service Designer

Pauliina Tenho

Art Director

Jenni Viitanen

Copywriter

Tiina Kaakkunen

Valokuvat / Photographs

Elvi Rista

Projektijohtaja / Project Manager

Minna Einiö / Pauliina Tenho

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

kehityspäällikkö Sanna Teinilä, myyntijohtaja Sanni Laine

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Maria Jaatinen, Henrich Nyman, Taneli Heinonen, Matthias Railo, Päivi Pitkämäki, Matti Kortelainen, Jouko Kallioinen, Katja Viitala, Laura Hiltunen sekä Robert's Coffee

Lead Designer

Mikko Koivisto

Palvelumuotoilija / Service Designer

Pauliina Tenho

Art Director

Jenni Viitanen

Copywriter

Tiina Kaakkunen

Valokuvat / Photographs

Elvi Rista

Projektijohtaja / Project Manager

Minna Einiö / Pauliina Tenho

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

kehityspäällikkö Sanna Teinilä, myyntijohtaja Sanni Laine

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Maria Jaatinen, Henrich Nyman, Taneli Heinonen, Matthias Railo, Päivi Pitkämäki, Matti Kortelainen, Jouko Kallioinen, Katja Viitala, Laura Hiltunen sekä Robert's Coffee