Suomeen saapui alkusyksyllä 2015 ennätyksellisen paljon turvapaikanhakijoita ja jännitteet yhteiskunnassa nousivat. Halusimme herättää yritykset ja ihmiset tukemaan turvapaikanhakijoiden vastaanottamista tavalla, joka ei kuormittaisi vastaanottokeskuksia: lahjoittamalla suoraan Punaisen Ristin lähestyvään Nälkäpäivä-keräykseen. Loimme yksinkertaisimman mahdollisen koodinpätkän, jonka avulla yritykset pystyivät lahjoittamaan tärkeimmän kanavansa, eli verkkosivunsa Nälkäpäivä-keräyksen käyttöön. Overlay-toteutus pahoitteli keskeytystä, kiitti mielenkiinnosta, kertoi avun tarpeesta ja ohjasi suoraan SPR:n Nälkäpäivälippaaseen.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Projektijohtaja / Project Manager
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Creative Director
Planner
Strategi / Strategist
Art Director
Tuottaja / Producer
Web Designer
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Sisältösuunnittelija / Content Strategist