Alan paras palvelu, joka johtaa aina myyntiin, on Stockmann-tavaratalon liiketoiminnan kulmakivi. Stockmannin myyjät toimivat uudistetun, Timantiksi kutsutun myynti- ja palvelumallin mukaan, joka tuottaa haluttuja tavoitteita vain, jos se pystytään onnistuneesti jalkauttamaan ja integroimaan koko henkilökunnan päivittäiseen työarkeen. Tämä vaatii asiakaspalveluhenkilökunnalta asiakkaan aitoa kohtaamista tilanteessa kuin tilanteessa. Stockmann lähestyi palvelumuotoilijoita kehittämään oivalluttavan ja inspiroivan valmennusmallin, jolla koko Stockmannin myyjähenkilöstö saadaan sitoutumaan ja toteuttamaan uudistettua Timanttia jokaisessa asiakaskohtaamisessa. Projektin lopputuloksena Stockmannille syntyi innovatiivinen valmennusmalli, jota kutsutaan Timanttipeliksi. Se simuloi pelin muodossa asiakaspalvelun haastavia tilanteita myyntiprosessin eri vaiheissa ja pyrkii kasvattamaan osallistujien valmiuksia ratkaista tilanteita Timantti-mallia hyödyntäen ja omalla persoonallisella tavallaan.
Tilaaja
Mainostoimisto
Lead Designer
Projektijohtaja / Project Manager
Palvelumuotoilija / Service Designer
Kuvittaja / Illustrator
Account manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by