ABC-asemat kuuluvat suomalaiseen sielunmaisemaan ja ovat kohtaamispaikkoja kulkureiteillä niin arjessa kuin juhlapyhinä. ABC halusi syventää suhdettaan Suomeen ja kaikkiin suomalaisiin luomalla ainutlaatuisen kuunnelmasarjan Finlandia-voittaja Jukka Viikilän ja Radio Novan kanssa. Näin syntyi 42-osainen kuunnelmasarja “Suomalaisuuden ABC”. Vuonna 2017 “Suomalaisuuden ABC:ta” kuunteli joka viikonloppu yli 500 000 suomalaista. Aiheina olivat suomalaisten tapa suhtautua eri asioihin ja ilmiöihin: sukulaisiin, rahaan, kahviin, juhlapyhiin tai vaikkapa kateuteen. ABC:n ideoima ja sponsoroima kuunnelmasarja “Suomalaisuuden ABC” osoittautui pian menestykseksi, ja Suomen johtava kaunokirjallisuuden kustantamo Otava päätti julkaista sisällön kirjana vuonna 2018. Korkeakirjallisuuden ja ABC:n välistä löytyy kansa, joka tahtoo ymmärtää itseään.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Copywriter
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Tuotantoyhtiö / Production House
Creative Director