Arkisto

Suomalaisuuden ABC

2017 Kultahuippu, Teksti

ABC-asemat kuuluvat suomalaiseen sielunmaisemaan ja ovat kohtaamispaikkoja kulkureiteillä niin arjessa kuin juhlapyhinä. ABC halusi syventää suhdettaan Suomeen ja kaikkiin suomalaisiin luomalla ainutlaatuisen kuunnelmasarjan Finlandia-voittaja Jukka Viikilän ja Radio Novan kanssa. Näin syntyi 42-osainen kuunnelmasarja “Suomalaisuuden ABC”.

Vuonna 2017 “Suomalaisuuden ABC:ta” kuunteli joka viikonloppu yli 500 000 suomalaista. Aiheina olivat suomalaisten tapa suhtautua eri asioihin ja ilmiöihin: sukulaisiin, rahaan, kahviin, juhlapyhiin tai vaikkapa kateuteen.

ABC:n ideoima ja sponsoroima kuunnelmasarja “Suomalaisuuden ABC” osoittautui pian menestykseksi, ja Suomen johtava kaunokirjallisuuden kustantamo Otava päätti julkaista sisällön kirjana vuonna 2018.

Korkeakirjallisuuden ja ABC:n välistä löytyy kansa, joka tahtoo ymmärtää itseään.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

ABC

Mainostoimisto

Wörks Oy

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Lauri Toivonen, Janne Lehtinen, Elina Snell-Kalliomäki

Copywriter

Jukka Viikilä

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Paul Nyman, Tuukka Sinisalo, Antti Tähtinen, Mikko Airas

Tuotantoyhtiö / Production House

Miracle Sound, Timo Laru

Creative Director

Jaakko Veijola

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Lauri Toivonen, Janne Lehtinen, Elina Snell-Kalliomäki

Copywriter

Jukka Viikilä

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Paul Nyman, Tuukka Sinisalo, Antti Tähtinen, Mikko Airas

Tuotantoyhtiö / Production House

Miracle Sound, Timo Laru

Creative Director

Jaakko Veijola