Alepa on jo vuosia ollut pääkaupunkiseudun kätevin ja nopein lähikauppa. Pandemian myötä koko markkina kääntyi kuitenkin päälaelleen ja Alepan kävijämäärät romahtivat. Oli löydettävä keino, jolla ihmiset löytäisivät Alepan uudelleen. Ratkaisu löytyi aivan kulman takaa: pääkaupunkiseudun asukkaat ovat erityisen ylpeitä omasta alueestaan. Sitä on myös Alepa, sillä ilman kaupunginosia ei olisi Alepaa. Rakkaudenosoituksena kaupunginosille, Alepa päätti antaa logonsa niiden käyttöön. Osana isompaa kampanjaa Alepa lanseerasi korttelipipot – yksinkertaisen alepankeltaisen pipon, jossa logo kertoo kantajansa kaupunginosan. Pipoja on ostettu yli 20 000 kappaletta ja niitä pidetään ylpeydellä. Suomen pidetyimmän ulkomainoksen ympärille muodostui jopa oma kulttuuri – ei ole mm. soveliasta käyttää muun kuin oman kaupunginosansa pipoa.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Senior Creative
Copywriter
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Account Director
Projektijohtaja / Project Manager
Mediatoimisto / Media Agency
Tuotantoyhtiö / Production House
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Designer