Arkisto

Telia Morse – äänimaailma nimestä

2019 Vuosikirjatyö, Ääni

Alunperin Ruotsin kuninkaalliseksi liikelennätinlaitoksesi perustetulle Telialle luotiin morsekoodiin pohjautuva äänimaailma. Sanasta ”T E L I A” käännetty morsekoodi _ . ._.. .. ._ muodostaa motiivin, eli toistuvan rytmin melodioiden taustalle. Eri instrumentaatioita, tahtilajeja, tempoja ja sointeja käyttämällä morseen pohjautuvat melodiat sopivat erilaisten tunteiden välittämiseen eri kanavissa ja käyttötarkoituksissa. Viime vuoden aikana morsekoodia hyödyntämällä tehtiin viisi sävellystä, joita käytettiin eri mainoskampanjoiden yhteydessä. Mainonnan musiikin lisäksi morsekoodin pohjalta sävellettyjä teoksia tullaan hyödyntämään myös asiakaspalvelun odotusmusiikkina, podcasteissa, myymälöissä sekä applikaatioissa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Telia Finland Oy

Mainostoimisto

TBWAHelsinki

Strategi / Strategist

Joonas Hokka

Executive Creative Director

Mikko Pietilä

Creative

Aleksi Erma

Senior Creative

Jere Saulivaara

Account Director

Anna Masalin

Projektijohtaja / Project Manager

Sonja Pihkala

Creative Director

Markus Nieminen

Ohjaaja / Director

Iiro Hokkanen

Musiikki / Music

Matti Ahopelto

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Antti Häkkinen, Kaisa Pajari, Tuomas Lonka, Erna Rusi

Creative Director

Lorem

Strategi / Strategist

Joonas Hokka

Executive Creative Director

Mikko Pietilä

Creative

Aleksi Erma

Senior Creative

Jere Saulivaara

Account Director

Anna Masalin

Projektijohtaja / Project Manager

Sonja Pihkala

Creative Director

Markus Nieminen

Ohjaaja / Director

Iiro Hokkanen

Musiikki / Music

Matti Ahopelto

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Antti Häkkinen, Kaisa Pajari, Tuomas Lonka, Erna Rusi

Creative Director

Lorem