Telia Morse – äänimaailma nimestä
2019 Vuosikirjatyö, ÄäniAlunperin Ruotsin kuninkaalliseksi liikelennätinlaitoksesi perustetulle Telialle luotiin morsekoodiin pohjautuva äänimaailma. Sanasta ”T E L I A” käännetty morsekoodi _ . ._.. .. ._ muodostaa motiivin, eli toistuvan rytmin melodioiden taustalle. Eri instrumentaatioita, tahtilajeja, tempoja ja sointeja käyttämällä morseen pohjautuvat melodiat sopivat erilaisten tunteiden välittämiseen eri kanavissa ja käyttötarkoituksissa. Viime vuoden aikana morsekoodia hyödyntämällä tehtiin viisi sävellystä, joita käytettiin eri mainoskampanjoiden yhteydessä. Mainonnan musiikin lisäksi morsekoodin pohjalta sävellettyjä teoksia tullaan hyödyntämään myös asiakaspalvelun odotusmusiikkina, podcasteissa, myymälöissä sekä applikaatioissa.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Telia Finland OyMainostoimisto
TBWAHelsinkiStrategi / Strategist
Joonas HokkaExecutive Creative Director
Mikko PietiläCreative
Aleksi ErmaSenior Creative
Jere SaulivaaraAccount Director
Anna MasalinProjektijohtaja / Project Manager
Sonja PihkalaCreative Director
Markus NieminenOhjaaja / Director
Iiro HokkanenMusiikki / Music
Matti AhopeltoAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Antti Häkkinen, Kaisa Pajari, Tuomas Lonka, Erna RusiCreative Director
LoremStrategi / Strategist
Joonas HokkaExecutive Creative Director
Mikko PietiläCreative
Aleksi ErmaSenior Creative
Jere SaulivaaraAccount Director
Anna MasalinProjektijohtaja / Project Manager
Sonja PihkalaCreative Director
Markus NieminenOhjaaja / Director
Iiro HokkanenMusiikki / Music
Matti AhopeltoAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Antti Häkkinen, Kaisa Pajari, Tuomas Lonka, Erna RusiCreative Director
Lorem