
The Unreadables
2021 Vuosikirjatyö, KampanjatKehittyvien maiden lapset ovat altavastaajia tasa-arvossa, turvallisuudessa ja vauraudessa. Lukutaito ratkoo kaikkia näitä ongelmia. Länsimaissa se otetaan kuitenkin monesti itsestäänselvyytenä, vaikka maailmassa on edelleen yli 770 miljoonaa ihmistä, joilta tämä perustaito puuttuu.
Pääsiäisenä 2021 lukukelvottomat mainokset valtasivat Suomen suurimpien kaupunkien digitaaliset ulkomainospinnat, sekä vaikuttajien ja yritysten somekanavat. Kolmen päivän jälkeen World Vision paljasti kampanjan todellisen viestin: tältä lukutaidottomuus tuntuu.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
World Vision FinlandMainostoimisto
TBWAHelsinkiAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Sini Tiensuu, Marketing Manager (Suomen World Vision)Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Anna Pollari, Communications Manager (Suomen World Vision)Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Rahikka, Fundraising Director, (Suomen World Vision)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer (TBWAHelsinki)Creative Director
Laura Paikkari (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Paula Sonne, Head of Communications (TBWAHelsinki)Account Director
Annika Wikstén, (TBWAHelsinki)Projektijohtaja / Project Manager
Jenni Karsten, (TBWAHelsinki)Senior Creative
Jukka Mannio (TBWAHelsinki)Art Director
Riina Uljala (TBWAHelsinki)Creative
Katariina Ollari (TBWAHelsinki)Designer
Iida Sarpaniemi (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Saana Simander, PR Strategist (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ellen Lindbom, Junior Communications Specialist (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Erika Rajaharju, PR & Insights Trainee (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Sofia Heinonen, Project Management Trainee (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ville Bergman, Sales Director, (Clear Channel)Creative
Iida Korhonen (TBWAHelsinki)Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Sini Tiensuu, Marketing Manager (Suomen World Vision)Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Anna Pollari, Communications Manager (Suomen World Vision)Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Maria Rahikka, Fundraising Director, (Suomen World Vision)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer (TBWAHelsinki)Creative Director
Laura Paikkari (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Paula Sonne, Head of Communications (TBWAHelsinki)Account Director
Annika Wikstén, (TBWAHelsinki)Projektijohtaja / Project Manager
Jenni Karsten, (TBWAHelsinki)Senior Creative
Jukka Mannio (TBWAHelsinki)Art Director
Riina Uljala (TBWAHelsinki)Creative
Katariina Ollari (TBWAHelsinki)Designer
Iida Sarpaniemi (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Saana Simander, PR Strategist (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ellen Lindbom, Junior Communications Specialist (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Erika Rajaharju, PR & Insights Trainee (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Sofia Heinonen, Project Management Trainee (TBWAHelsinki)Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Ville Bergman, Sales Director, (Clear Channel)Creative
Iida Korhonen (TBWAHelsinki)