Arkisto

The Unreadables

2021 Vuosikirjatyö, Kampanjat

Kehittyvien maiden lapset ovat altavastaajia tasa-arvossa, turvallisuudessa ja vauraudessa. Lukutaito ratkoo kaikkia näitä ongelmia. Länsimaissa se otetaan kuitenkin monesti itsestäänselvyytenä, vaikka maailmassa on edelleen yli 770 miljoonaa ihmistä, joilta tämä perustaito puuttuu.

Pääsiäisenä 2021 lukukelvottomat mainokset valtasivat Suomen suurimpien kaupunkien digitaaliset ulkomainospinnat, sekä vaikuttajien ja yritysten somekanavat. Kolmen päivän jälkeen World Vision paljasti kampanjan todellisen viestin: tältä lukutaidottomuus tuntuu.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

World Vision Finland

Mainostoimisto

TBWAHelsinki

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Sini Tiensuu, Marketing Manager (Suomen World Vision)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Anna Pollari, Communications Manager (Suomen World Vision)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Maria Rahikka, Fundraising Director, (Suomen World Vision)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer (TBWAHelsinki)

Creative Director

Laura Paikkari (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Paula Sonne, Head of Communications (TBWAHelsinki)

Account Director

Annika Wikstén, (TBWAHelsinki)

Projektijohtaja / Project Manager

Jenni Karsten, (TBWAHelsinki)

Senior Creative

Jukka Mannio (TBWAHelsinki)

Art Director

Riina Uljala (TBWAHelsinki)

Creative

Katariina Ollari (TBWAHelsinki)

Designer

Iida Sarpaniemi (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Saana Simander, PR Strategist (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ellen Lindbom, Junior Communications Specialist (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Erika Rajaharju, PR & Insights Trainee (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Sofia Heinonen, Project Management Trainee (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ville Bergman, Sales Director, (Clear Channel)

Creative

Iida Korhonen (TBWAHelsinki)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Sini Tiensuu, Marketing Manager (Suomen World Vision)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Anna Pollari, Communications Manager (Suomen World Vision)

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Maria Rahikka, Fundraising Director, (Suomen World Vision)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer (TBWAHelsinki)

Creative Director

Laura Paikkari (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Paula Sonne, Head of Communications (TBWAHelsinki)

Account Director

Annika Wikstén, (TBWAHelsinki)

Projektijohtaja / Project Manager

Jenni Karsten, (TBWAHelsinki)

Senior Creative

Jukka Mannio (TBWAHelsinki)

Art Director

Riina Uljala (TBWAHelsinki)

Creative

Katariina Ollari (TBWAHelsinki)

Designer

Iida Sarpaniemi (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Saana Simander, PR Strategist (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ellen Lindbom, Junior Communications Specialist (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Erika Rajaharju, PR & Insights Trainee (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Sofia Heinonen, Project Management Trainee (TBWAHelsinki)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ville Bergman, Sales Director, (Clear Channel)

Creative

Iida Korhonen (TBWAHelsinki)