Lidl on kasvattanut tasaisesti markkinaosuuttaan kotimaisessa päivittäistavarakaupassa, liikutellut kalaa, makkaraa ja suomalaisia. Sekä samalla ravistellut suomalaisen vähittäistavarakaupan konventioita ja piristänyt kilpailua. “Jotain siellä joku tekee oikein”, kuultiin tuomaristosta. Tulos vahvistuu. Palkintoja tippuu. Ihmiset äänestävät jaloillaan ja kukkaroillaan. Tehokas toimintamalli erottuvan, laadukkaan ja tuloksellisen markkinoinnin kanssa tulee jatkamaan yhä kasvavaa liikuttelua. Lidl haluaa muutosta, yllätyksiä ja itseironiaa. Mutta nähtäväksi jää pystyvätkö kilpailijat tähän haasteeseen vai jääkö rohkeus ja ennakkoluulottomuus mainonnan suunnittelun hyödyntämisessä vain tämän uuden kansansuosikin harteille. Jääköön Lidl ihmisten mieliin nyt myös ansaitun Vuoden Asiakashuipun johdosta.
Teemu SuvialaLuova johtajaWolff Olins NYC