Uutinen kasvaa lukijoidensa mukana
2010 Vuosikirjatyö, Muu työDigitalisoituminen on muuttanut kuluttajien käyttäytymistä ja jopa mullistanut kokonaisia toimialoja. Osansa on saanut myös uutistenvälitys, joka on muuttunut etenkin sosiaalisen median myötä. Ennen toimittajat pystyivät määrittämään mikä oli suuri uutinen. Nyt uutisen elämä on pitkälti lukijoiden käsissä. Tämän halusimme kommunikoida omalle henkilökunnalle, asiakkaille ja lukijoille niin, että he voisivat kokea sen päivittäisessä elämässä. Siksi rakensimme uudistuneeseen iltasanomat.fi-palveluun käyttöliittymän, joka yhdistää iltasanomat.fi:n sisällön ja sosiaalisen median virrat. Palvelusta voi nähdä eri uutisten elämän kulloisenakin ajanjaksona ja niiden aktiivisuuden eri medioissa. Ilta-Sanomien verkkotoimitus käyttääkin palveluamme työssään monitoroidakseen omaa työtänsä ja seuratakseen, mitä uutisia luetaan ja mitä levitetään. www.iltasanomat.fi/puheenaiheet
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Sanoma News Oy / Ilta-SanomatSuunnittelutoimisto / Design Agency
hasan&partnersCreative Director
Anssi JärvinenArt Director
Mikael NemeschanskyCopywriter
Lasse PaastoAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Kari Mononen, Linda Rosti, Teemu HauhiaProjektinjohto / Project Management
Jussi LindholmPlanner
Tobias WackerTuotantoyhtiö / Production House
B-Reel StockholmTuottaja / Producer
Liisa Frick, Jenny OlssonWeb Designer
B-Reel/Patrick EhrlundTekninen suunnittelu / Technical Designer
7am/Toni Viemerö, Aki KarlssonSuunnittelutoimisto / Design Agency
hasan&partnersCreative Director
Anssi JärvinenArt Director
Mikael NemeschanskyCopywriter
Lasse PaastoAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Kari Mononen, Linda Rosti, Teemu HauhiaProjektinjohto / Project Management
Jussi LindholmPlanner
Tobias WackerTuotantoyhtiö / Production House
B-Reel StockholmTuottaja / Producer
Liisa Frick, Jenny OlssonWeb Designer
B-Reel/Patrick EhrlundTekninen suunnittelu / Technical Designer
7am/Toni Viemerö, Aki Karlsson