Alkon perimmäinen tehtävä on vähentää alkoholihaittoja Suomessa. Alkoholin vähittäismyyjän olisi kuitenkin tekopyhää sanoa, että juokaa suomalaiset vähemmän. Holhoamisen sijaan Alko päätti kannustaa juomaan enemmän – vain alkoholitonta juotavaa. Keväällä 2019 Alko lanseerasi oman vesibrändin, Välivesi. Välivettä myytiin yksinomaan Alkoissa ja tuotteet aseteltiin alkoholijuomien väliin. Identiteetti jalkautui pullojen, Alkon omien kanavien, printti- ja ulkomainonnan lisäksi myös tapahtumiin, joissa nautitaan alkoholia. Tyyliltään ajaton visuaalisuus on tarjonnut lukuisia mahdollisuuksia viestiä vastuullisesta alkoholin käytöstä ilman saarnaamista tai kaksinaismoralismia.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Creative Director
Copywriter
Senior Creative
Designer
Art Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Account Director
Projektijohtaja / Project Manager
Ohjaaja / Director
Tuottaja / Producer
Leikkaaja / Editor
Valokuvat / Photographs
Planner
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Mediatoimisto / Media Agency
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by