Marginaalissa oleville ihmisille kaappi edustaa usein tilaa, jossa ei voi olla oma itsensä. Helsinki Priden pääyhteistyökumppani Zalando halusi antaa LGBTQ+ ihmisille tilan näkyä ja paikan puhua aiheista, jotka he itse kokivat sellaiseksi etteivät ne saaneet tarpeeksi näkyvyyttä mediassa yleensä. Syntyi Vapauden vaatekaappi, jossa jokaisella oli oikeus olla juuri sellainen kuin on. Kampanjassa nostettiin esiin ihmisiä, joita emme normaalisti näe isojen mainstream-brändien mainoskuvastossa. Zalandon slogan ”Free to be” eli ”Vapaus olla” laajennettiin kertomaan muodin ohella ihmisoikeuksista.
Tilaaja
Mainostoimisto
Senior Creative
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Yhteisömanageri / Community Manager
Account Manager
Account Director
Kuvaaja / Cinematographer
Tilasuunnittelu / Spatial design
Tuotantoyhtiö / Production House
Ohjaaja / Director
Lavastaja / Set Designer
Musiikki / Music
Stylisti / Stylist
Hair & make up
Jälkituotanto / Post Production
Esiintyjät / Performers
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Copywriter
Valokuvat / Photographs
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by