Myyntivirkailijoille suunniteltiin VR:n kanssa uusi palvelumalli, jota pilotoitiin kolmella asemalla kesän 2010 aikana. Pilotilla testattiin konseptin toimivuutta sekä vaikutusta asiakaskokemukseen ja myyntilukuihin. Pilotointiprojektiin kuului palvelumallikonsepti sisäisine jalkautusmateriaaleineen, palvelutekojen ohjeistus, asiakaspalvelutilanteissa käytettävät työkaluprototyypit sekä asiakkaiden kohtaamat materiaalit. Projektiin kuului myös myyntivirkailijoiden valmennukset. Pilotista saadut kokemukset ja analytiikan keinoin todistetut tulokset asiakaskokemuksen kasvusta (suositteluhalukkuusindeksin kasvu keskimäärin 36%-yksikköä) osoittavat palvelumuotoilun keinot menestyksekkäiksi.
Tilaaja
Suunnittelutoimisto / Design Agency
Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative