Saidotin kampanja nosti keskusteluun tekoälyn riskit aikana, jolloin harvoilla oli kaiken kehityksen keskellä malttia niitä pähkäillä. Kampanja hyödynsi tekoälyn tunnetuinta 'virhettä', eli AI-kuvissa käsiin usein ilmaantuvia ylimääräisiä sormia. Niinpä suunniteltiin outoudellaan huomiota herättävät kuusisormiset käsineet ja lähetettiin keskeisille päättäjille, tutkijoille ja alan johtajille varustettuna julkisella kirjellä, jossa kysyttiin: 'Mikä on sinun kuudes sormesi?'. Näin kampanja herätti veikeällä ja kulttuuristamme ammentavalla tavalla kiinnostusta, joka levisi laajasti sekä alan medioihin että globaaliin keskusteluun tekoälyn piilevistä ongelmista. Lisäksi se auttoi Saidotia saamaan asiakkaakseen Microsoftin.
Saidot’s campaign sparked a conversation about AI risks at a time when few had the patience to consider them. It cleverly leveraged AI’s most infamous 'flaw'—the tendency of AI-generated images to add extra fingers to hands. Six-fingered gloves were designed and sent to key decision-makers, researchers, and industry leaders, accompanied by a public letter asking: 'What’s your sixth finger?'. The campaign used a playful, culturally resonant approach to ignite widespread interest, drawing attention from industry media and global discussions on the hidden challenges of AI. What's more, it helped Saidot to land Microsoft as a client.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Senior Creative
Digital Designer
Designer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by